vrijdag 30 april 2010

Trip to America

Haay,
aangezien reizen mijn passie is, zal ik jullie nu eens vertellen over mijn trip naar Amerika van vorig jaar. We hebben ons volledig toegelegd op het natuurschoon van de Verenigde Staten. We bezochten veel natuurparken waaronder Grand Teton en Yellowstone National Park. Daar waren er veel natuurfenomenen te zien zoals geisers (warm water dat vanuit de grond de lucht in wordt gespoten), magmalandschappen, warmwaterbronnen, uitgestrekte landschappen, rivieren, meren, watervallen en wildlife zoals grizzly's, herten, wolven, buffels op de weg en zo veel meer. Persoonlijk zou ik ook graag eens de moderne steden van Amerika bezocht hebben, maar dat was tegen de wil van mijn natuurliefhebbende ouders. Dus zal ik mijn city-trip naar New York noch een paar jaar uitstellen. Maar daar heb ik geen spijt van, want wat ik heb gezien vond ik echt prachtig! We hebben ook voor een tweede keer mogen kennismaken met de Amerikaanse keuken, die mij niet kon bekoren. 's Ochtends stonden er pannenkoeken, worstjes, puree... op het menu die niet aan mij besteed waren. Ook 's avonds kregen we in de restaurants enorme porties opgediend. Mijn mama en Elisabeth (mijn zus) kregen zelfs een zakje zoute chips bij hun ribbetjes in plaats van frietjes, wat in het Engels ook wel eens 'chips' worden genoemd. Eén ding zal ik ook nooit vergeten. Het Amerikaanse volk is veel spontaner en socialer dan de Belgen. Hun 'you're welcome' en hun 'how are you' bij iedere ontmoeting zal ik nooit meer vergeten. Ook Phil, onze ober, was fantastisch grappig en vriendelijk! Na een 10-tal dagen hadden we het voor gezien gehouden en keerden we terug naar België, waar het heel wat minder plezant was. Ik was namelijk vier dagen afwezig op school door deze reis, wat sommige leraren niet konden appreciëren en me voor hun toets dus nul gaven. Maar dat is enkel bijzaak, het belangrijkste was toch wel de fantastische trip die voor eeuwig in mijn geheugen gegrift staat! Ook wil ik nog even Josephine uitdrukkelijk bedanken die tijdens mijn afwezigheid al mijn lessen heeft bijgehouden. Bij deze Jos: thank you! xx

1 opmerking:

thank u!