vrijdag 30 april 2010

Triero!








Heej mijn allerliefste volgers!

hier is mijn derde bericht op mijn kersverse blog en deze keer gaat het meer over reizen. Dat is ook een onderwerp waar op mijn blog veel zal over te lezen zijn, maar dat heb ik al vermeld in het onderdeel 'over mij'. Samen met het 6e middelbaar Latijn, gingen wij (als 5e jaars Latijn) voor een weekendje naar Trier, gelegen in Duitsland. Voor als je het niet zou weten Trier is een stad boordevol Romeins erfgoed, het wordt niet voor niets het Romus Secundus genoemd. Het was een kort avontuur vol verrassingen en ambiance. We vertrokken vroeg in de morgen en de sfeer zat er al meteen in. In de namiddag bezochten we enkele Romeinse bouwwerken. Wat ik wel indrukwekkend vond, was toen Joline en ik uitleg over het amfitheater. We stonden in het midden en van op de tribunes kon iedereen ons goed horen, zonder micro. Na onze uitleg kwam de hele bende naar beneden en begon te zingen, wat zorgde voor een speciaal effect. Daarna werden we vrij gelaten. Wij, als meisjes (Fleur, Joline, Ruth en ik), bezochten meteen de H&M. Aangezien Ruth de hele dag met een lange broek had rondgelopen in de snikhete zon, had ze nu wel nood aan een shortje. Maar eenmaal buitengekomen was het al wat afgekoeld, waardoor ze nu toch niet meer te warm had. Daarna gingen we met de hele bende iets gaan eten en later op de avond verkenden we de 'tolle' caféetjes 'mit viele Spatz'. Als afsluiter speelden we op de kamer nog eens het 'spin-the-bottle' spel.

De volgende ochtend stonden we al weer vroeg op, maar dat bleek net iets te vroeg zijn. Want de museums en bezoeksplaatsen waren maar open om 10u en dus hebben we de tijd gevuld met een stadswandelingetje. Rond de middag vertrokken we weer met de trein huiswaarts. Zes uur later namen we met gemengde gevoelens afscheid aan het station van Kortrijk.

Ik vond het alleszins een geslaagde uitstap! Voor meer anekdotes kan je terecht op de blog van Ruth en Fleur.


Zo zal ik je maar weer laten, tot de volgende!

O ja, ik heb ook nog twee collages gemaakt, 1 met sfeerbeelden en de andere met de monumenten.

3 opmerkingen:

  1. Yuuuuiy! trier!! hahah zukn good memories é zeg!!
    mozeg en zukn lange tekst, de misn weetn derect hjil oeze in en uit wi dag jan ;)
    en btw ist nie SpaB ?? :p mo da zin details nji Sophietje!!
    Triero zoo grappig é :p
    btw merci vo de sluikreclame na mijne blog é, k apprecieer da enorm eignlik!! zukn goe wuvje nji gie!!!
    Byye :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ge ken mi ee, Fleur, alsek ik iets explixeer, doe ik et goe ee! :D
    Aja, nu dajet zegt SpaB, thank you voor de tip.
    Tis graag gedaan, de sluikreclame, ge weet dat ik u nooit zou vergeten te vermelden é.
    Saluut :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. thx for ur sweet comment on my post . ^^

    yeah ,
    i already visit yours , :]

    wanna be my followers ?
    if u don't mind . :D
    BIG THANKS

    keep update and visit back anytime ,,

    xoxo,
    Rebecca
    http://rebeccaclch.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

thank u!